Artykuły

cwiczenia

W powszechnej opinii panuje przekonanie, że sport i ćwiczenia fizyczne prowadzą do zmniejszenia piersi, co związane jest w dużej mierze ze spalaniem tkanki tłuszczowej.  Oczywiście jeśli trening ukierunkowany jest na spalanie tkanki tłuszczowej, wówczas istnieje prawdopodobieństwo zmniejszenia piersi tak jak ma to miejsce np. u biegaczek długodystansowych, dlatego gdy chcemy zwiększyć swoje piersi dzięki ćwiczeniom, należy tak dobrać zakres ćwiczeń, aby prowadziły przede wszystkim do rozwoju mięśni w najbliższym sąsiedztwie piersi, rozwój tych mięśni spowoduje wzrost wsparcia dla samych piersi i i wpłynie na ich uniesienie, zaokrąglenie i sprawi, że piersi staną się znacznie pełniejsze.

Czy istnieją ćwiczenia poprawiające kształt i wielkość piersi? Oczywiście, że tak! Wprawdzie gruczoły nie zbudowane są z tkanki mięśniowej, którą można by było rozbudować, natomiast bezpośrednio pod piersiami znajduje się tkanka mięśniowa, którą można odpowiednio ukształtować, aby osiągnąć efekt pełnych piersi.

Ćwiczenia warto stosować w połączeniu z kuracją farmakologiczną, ponieważ jedynie kompleksowe rozwiązania mogą się przyczynić do osiągnięcia efektu powiększenia piersi prowadzącego do wyeksponowania biustu.

1. Pierwsze z ćwiczeń to tzw. ćwiczenie Spin Doctor. Należy stanąć prosto i wyciągnąć prosto przed siebie ręce. Następnie należy próbować dosięgnąć palcami jak najdalszego punktu widocznego przed sobą, powoli starając się złączyć palce obu rąk. Ćwiczenie powtarzać kilkakrotnie w ciągu dnia.

2. Innym ćwiczeniem jest ćwiczenie na leżąco. Należy położyć się na plecach. Trzymając nad sobą w dłoniach ciężarki o wadze 0,5-2 kg, należy wyprostować ręce i powoli równomiernie odchylać kończyny górne na zewnątrz i z powrotem do wewnątrz. Ważne jest, aby przy opuszczaniu dłoni z ciężarkami nie dotknęły one podłogi. Ruchy kończyn powinny być powolne. Ćwiczenie należy powtarzać 15-20 razy. Z czasem można zwiększyć do 30 razy lub zwiększyć nieco wagę ciężarków.

3. Jest ćwiczenie na zwiększenie rozmiaru piersi, które można wykonać siedząc na krześle za firmowym biurkiem. Polega ono na ściskaniu z całej siły dłoni, napinając mięśnie klatki piersiowej i oddychając w tym czasie regularnie. Takie ćwiczenie można wykonać gdziekolwiek i w dowolnym czasie. Pomaga ono przywrócić jędrność piersi.

4. Dobre dla piersi są także pompki, ale nieco zmodyfikowane. Stosowane jest wąskie rozstawienie dłoni, a łokcie powinny przylegać do tułowia, kręgosłup cały czas wyprostowany. Najlepiej, aby opuszczanie i podnoszenie trwało ok. 1 sekundy. Ważne jest tutaj także oddychanie. Wdech wykonywany jest przy opuszczaniu, a wydech przy podnoszeniu i prostowaniu rąk.

5. Kolejne ćwiczenie opiera na się na podnoszeniu ciężaru. Leżąc na podłodze ze zgiętymi w kolanach nogami utrzymujemy złączone ze sobą stopy. W ręce łapiemy butelkę z wodą lub hantle. Wykonywany przez nas ruch ma schemat góra-dół i wymaga od nas zginania rąk w łokciach. Ciężar podnoszonego przedmiotu opieramy na kciukach unosząc go na 2 sekundy w górę, wykonując wówczas wydech i trzymając ręce wyprostowane w łokciach.

6. Należy stanąć wyprostowaną. Złączyć dłonie na wysokości biustu, łokcie powinny być uniesione na bok. Należy docisnąć dłonie do siebie i utrzymać maksymalne napięcie przez około 10 sekund, ćwiczenie powtórzyć 15 razy. 

Systematyczne i prawidłowe wykonywanie ćwiczeń na biust pozwoli na nieoperacyjne i nieinwazyjne zwiększenie jędrności biustu, a co za tym idzie, zwiększenie ich rozmiaru. Efekt widoczny jest dopiero po jakimś czasie, ale taka metoda powiększania biustu nie wiąże się z żadnym ryzykiem zdrowotnym.